Alter Bridge - Magazine Covers

News and discussion about Alter Bridge. Get the latest updates here!
TenaciousBe
On The Rail

Re: Alter Bridge - Magazine Covers

Postby TenaciousBe » Fri Aug 24, 2018 4:13 am

Blackbirddd wrote:had

Image
Image Join us on the Alter Bridge subreddit!
Sponsored by Moonrise Blue.

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Fri Aug 24, 2018 9:55 am

Guitarist Magazine [United Kingdom] (September, 2018)

Image

Image

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Mon Aug 27, 2018 9:48 am

Metal Hammer Magazine [Germany] (September, 2018)

Image

Image

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Mon Aug 27, 2018 10:01 am

Sweden Rock Magazine [Sweden] (August, 2018)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Tue Aug 28, 2018 11:10 pm

Guitar Techniques Magazine [United Kingdom] (October, 2018)

Image

Image

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Thu Aug 30, 2018 10:55 pm

Guitar Part Magazine [France] (September, 2018)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Fri Aug 31, 2018 12:48 am

Rhythm Magazine [United Kingdom] (September, 2018)

Image

Image

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Tue Sep 04, 2018 5:32 pm

Metal Hammer Magazine [Spain] (September, 2018)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Wed Sep 05, 2018 8:18 am

Kerrang Magazine [United Kingdom] (September, 2018)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Thu Sep 06, 2018 10:48 am

Rolling Stone [United States] (September, 2018)

Image

Image

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Fri Sep 07, 2018 12:56 pm

The Guitar Magazine [United Kingdom] (September, 2018)

Image

Image

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Fri Sep 07, 2018 1:00 pm

Total Guitar Magazine [United Kingdom] (September, 2018)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Sun Sep 09, 2018 7:40 pm

Rolling Stone [Germany] (September, 2018)

Image

Image

Image

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Sun Sep 09, 2018 7:41 pm

FAKKER! Magazine [Czech Republic] (September, 2018)

Image

Image

Image

Image

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Mon Sep 10, 2018 11:36 pm

Göteborgs Posten Newspaper [Sweden] (08 September, 2018)

Image

Image

Image

Marken försvinner under oss när glashissen rusar upp längs våningsplanen. I ett rum högst upp sitter Slash bakom sina solglasögon. De kommer att sitta kvar på näsryggen under hela intervjun.
Dagen efter vi ses ska han stå på Ullevi inför 64 289 fans tillsammans med resten av det ikoniska rockbandet Guns N’ Roses.

SENARE I HÖST väntar skivsläpp, Living the dream, och turné med hans andra band Slash ft Myles Kennedy and The Conspirators.
Slash reser sig upp för att hälsa, trycker till med ett stabilt handslag och häller sedan upp kaffe. Men så råkar Slash välta sin kopp och plötsligt är det kaffe över hela bordet. Hans samling inplastade, vita nikotintuggummin simmar omkring i det svarta.
– Jag fixar det, sitt kvar du, säger Slash och skyndar in på badrummet.
– Hoppas verkligen inte att de blir sura på mig för att jag tar handduken till detta, men jag hittade inget annat, urskuldar han sig.
Det är en välmående, välorganiserad och belevad Slash som uppenbarligen tycker att det är ganska trivsamt att bli intervjuad och som tveklöst älskar att prata om musik.

HAN HAR ONEKLIGEN haft stökigare dagar, det är nästan svårt att fatta att det här är samme man som härjar runt i de klipp man hittar på Youtube om man söker på ”Slash most epic moments”.
Du röker inte längre?
– Nej, jag slutade tvärt när min mamma drabbades av lungcancer. Men jag måste fortfarande ha de här rackarna, säger han och räddar sina tuggummin in på säker mark.
Du ser tränad ut också.
– Tack. Man måste hålla sig i hyfsad form om man ska kunna prestera på en stor scen under tre timmar långa spelningar.
Det är också precis det Slash och Guns N’ Roses gjorde på Ullevi. Konserten är lång och de utsända kritikerna gav närmast ett utmattat intryck när de skriver sina recensioner. Guns N’ Roses modell 2018 är ett envist, stånkande rock’n’roll-lokomotiv som mal på med jämnt fördelad kraft, snarare än att som förr brisera i häftiga explosioner.

MEN ATT SLASH älskar att spela gitarr är uppenbart och han tar sin plats med den självklarhet som man bara kan hitta hos en trygg och rutinerad världsstjärna inför tusentals uppskattande fans.
– Att spela live, själva situationen, har alltid fascinerat mig. Redan långt innan jag ens hade en gitarr. Jag minns hur jag och Steven Adler (Guns N’ Roses originaltrummis och Slash barndomskompis) hoppade upp och ned i någon gammal soffa och spelade på våra luftgitarrer.
– Så fort jag kunde ta tre-fyra ackord, i high school, började jag sätta ihop en massa olika band bara för att kunna spela för andra människor.
Kommer du ihåg vilka plattor ni lyssnade på?
– Ja, nästan bara liveskivor. Aerosmith, Queen, The Who, Cheap Trick, Ted Nugent. När jag var liten var den enda möjligheten att kunna köpa en skiva antingen att spara ihop småpengar eller helt enkelt sno den.
Det problemet har han inte idag. Den pågående Not in this lifetimeturnén med Guns N’ Roses beräknades redan innan sommaren ha dragit in 475 miljoner dollar och är därmed den fjärde mest inkomstbringande turnén genom tiderna.

MEN HAN HAR knappt tid att räkna pengarna. Redan i höst åker han ut på klubbturné med sitt Slash ft Myles Kennedy and The Conspirators. Då med betydligt snävare ekonomiska ramar. Slash vill helt enkelt stanna kvar i sitt naturliga element, på turné, med gitarren nära till hands. Då och då kommer det nya låtar som passar antingen för The Conspirators mer klassiska sleazeboogie-rock eller kanske till en kommande Guns N’ Roses-skiva med lite hårdare anslag och förhoppningar om en ny storsäljare. Var hittar du inspiration?
– Många låtskrivare påverkas av saker som händer omkring dem och som finns i deras liv. Och så blir det låtar av det. Jag funkar inte riktigt så, jag försöker bara ha gitarren nära och vara mottaglig för olika infall. Det händer ganska ofta att jag vaknar mitt i natten och har haft en idé som snurrat i skallen medan jag sovit. Då går jag upp och försöker föra över den till gitarren och spela in den.
Kan du känna att du upprepar dig, att du fastnar i något du gjort förut?
– Jag vill inte tro att jag nått toppen av min förmåga. Samtidigt är jag tacksam när jag fått till något som är tillräckligt bra för att överhuvudtaget spela upp för de andra killarna i bandet. Men så länge jag känner lust och driv finns det ju möjligheter att överträffa sig själv, det måste man tro på.
Är det kul att spela in en ny platta?
– Jag gillar att man gör något konkret av en idé man hade. Men ska jag vara helt ärlig gör jag skivor mest för att få kunna komma ut och spela låtarna live. Det är det allting går ut på, det är det jag älskar mest. Det finns en spontanitet och en iver i det som jag fan älskar.
Det hörs på den nya plattan att det är musik som är gjord för att spelas live.
– Ja, men det är för att den har spelats in live. Jag har alltid jobbat så. Genom åren har jag sett hur trender har kommit och gått i musikindustrin, men för egen del håller jag fast vid att spela in på det sätt som en gång fick mig att vilja hålla på med det här.
– Jag gillar att spela in analogt och inte jobba med datorn där man kan fixa till ”every god damn fucking thing”. Men tyvärr måste man göra det enkelt och digitalt för att hålla budgeten. Alla frågar var rock ’n’ roll har tagit vägen, svaret är att den slätats ut av att det är alldeles för enkelt och billigt att få den att låta fint.
Så var det ju när Appetite for destruction kom, allt lät så slätstruket och så gjorde ni en platta som sparkade liv i rockmusiken igen.
– Vi hade ju ingen aning om hur musiken skulle tas emot, eller om någon skulle bry sig. Vad vi visste var att vi verkligen hatade all musik som kom just då och att vi hellre lyssnade på äldre plattor. Vi gjorde bara det som kom naturligt för oss, jag skulle ljuga om jag påstod att vi hade en plan.
Uppenbarligen hade ni en speciell kemi, går det att förklara vad som hände när ni träffades?
– Guns N’ Roses var fem killar som råkade hitta varandra och när vi spelade tillsammans uppstod något unikt, så var det verkligen. Men det är ingenting som du kan försöka förklara eller egentligen ens önska dig. Det bara händer.

”Alla frågar var rock ’n’ roll har tagit vägen, svaret är att den slätats ut av att det är alldeles för enkelt och billigt att få den att låta fint”

– Men det som jag tror krävs, och det kan jag se först nu långt senare, är att du själv är väldigt säker och trygg med vad vill åstadkomma som musiker. Och att du sedan letar efter andra med samma vilja. Man kan såklart leta hela livet utan att lyckas. Så vi hade en enorm tur.
– Jag har spelat med hur många musiker som helst, och visst, sätt mig i ett rum med andra musikanter och vi kommer att kunna spela tillsammans. Men att det uppstår någon form av magi där man binds samman av den där osynliga kraften är väldigt, väldigt ovanligt.
Många i publiken ser dig som en ikon, en legendarisk rockstjärna. Kan det vara ett problem? Jag menar du kanske bara vill spela gitarr?
– Jag förstår vad du menar, men jag kan inte ha det perspektivet. Jag upplever kommunikationen mellan mig och de som lyssnar som en ganska avskalad upplevelse. Då kan jag inte titta på folk i publiken och tänka att de ser mig som en rockstjärna. Jag fokuserar bara på att spela så innerligt jag kan.
Vad hade du gjort om du inte blivit musiker?
– Jag tävlade inom BMX-cykling när jag var ung. Och så tecknade jag mycket, men det var mest bara för min egen skull. Så kanske hade jag varit en pensionerad motocrossförare idag.
Du fick en längre karriär som musiker.
– Ha, ha. Ja! Otroligt nog.

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Wed Sep 12, 2018 5:26 am

Guitar World Magazine [United States] (November, 2018)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Torsten on Wed Sep 12, 2018 6:02 pm, edited 1 time in total.

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Wed Sep 12, 2018 6:40 am

Image

Image

NO – ONE KNOWS…

“BEES AND WASPS SCARE THE HELL OUT OF ME”

ALTER BRIDGE’S MYLES KENNEDY may be one of the loveliest men in rock, but he’s also been called out by SLASH…

I THOUGHT I WAS GOING TO BE A HISTORY TEACHER

“Nearly everyone in my family is a teacher, so I think that was in my DNA from the start. Other than recess, my favourite thing about school was history, and I’d honestly get all of these warm and fuzzy feelings learning about how everything evolved to get us to the point we’re now at.”

I’m a learning ‘sponge’

“I know I don’t have all the answers, so I treat every musical collaboration with a different artist as an opportunity to learn. Everybody has their method, and you integrate that to your own approach, and I think that’s something that’s beneficial to the creative process. I think everyone wins in that scenario, and for me it definitely keeps the fire going.”

SLASH TOLD ME THAT I PUT MY FOOT IN MY MOUTH TOO OFTEN

“I feel like I’m constantly putting myself in these positions where I’ll be with someone and say something stupid and then I’m instantly hitting myself over the head for it! I think everybody does that to an extent, and I’m getting better at not dwelling on it. I was telling Slash this story of something that had happened years prior, and he was quietly taking it in and then calmly says, ‘You’ve got a lot of traffic going on up there, don’t you?’ That really hit the nail right on the head!”

GETTING MARRIED WAS THE BEST DECISION OF MY LIFE

“What’s interesting to me is when I hear people say how much work a marriage is, because my wife and I both feel if you find the right person for you that shouldn’t really be the case. It’s never been work for us, and we absolutely love it. My marriage is my foundation – I feel like a lot of who I am is because of that union. It’s beyond sacred.”

I’m obsessed with netflix documentaries

“I’m a big reader, and as a songwriter if nothing else I feel that really helps extend my vocabulary. I also voraciously consume documentaries on Netflix these days – and I put the closed captions on, so I feel like I’m kinda reading, but with lots of cool pictures! I think there’s something that can really be said for feeding your brain.”

MY BIGGEST REGRET IS NOT LEARNING TO CHILL OUT EARLIER IN LIFE

“I spent so much of my life with my head full of worries and being a real nervous nelly, and as time has gone by I’ve learned to relax and be much more ‘present’. I’m happy that I’ve reached that point, but I wish I could have gotten there sooner, because I feel that a lot of life can pass you by if you don’t slow down and take it all in.”

Image

Image

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Wed Sep 12, 2018 6:59 am

Classic Rock Magazine [United Kingdom] (October, 2018)

Image

Image

Image

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Wed Sep 12, 2018 10:53 pm

Metal Hammer Magazine [United Kingdom] (October, 2018)

Image

Image

Image

Image

Image

Torsten
Loyal Follower

Postby Torsten » Wed Sep 19, 2018 1:16 am

Image

Image

Image

Image

Return to “Alter Bridge”