Page 4 of 32

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Sun Jul 10, 2016 5:56 pm
by anguyen92
All right, as for the dead crowd, let's see it this way. Let's be real honest. For the UK and Europe shows, how did the overall crowd reacted to bands like Halestorm, Black Stone Cherry, and Shinedown and the likes when Alter Bridge was in the headlining slot? Most likely, it would probably be similar to what we saw in the videos of AB's set yesterday. The crowd would try to feign interest, maybe get the hands together if Myles asked for it, politely applaud at the end of the song, etc. Honestly, there is only so much AB can do in 30-35 minutes in front of people where the majority are really not there to see them, they are there to see Disturbed and Breaking Benjamin.

All I ask for is that AB plays great and if a good amount of the crowd went home, actually looked up AB on the internet because they like what they hear at the show, and really like what they hear and have a good interest in the upcoming album, (and maybe a really few minority somehow bought one of their albums), that's probably as great success as AB is going to get for this tour. Their overall objective for this tour is to try to promote themselves for 30-35 minutes.

As much as this amphitheater tour is a great promotion opportunity for the band, would I like to see them play the same amount of shows in front of 1,500 people where the crowds is more invested in AB and AB plays more songs? Of course, but it would not really score them new fans that way. Outside of "some of the band members are the guys from Creed," the lead singer is in Slash's solo band, and they are the band that played Edge's theme song, they got to find another outlet to get fans in this day and age so I'm glad they are on this tour at the risk of having dead crowds.

It's just the reality of how things are for rock and for AB in the states.

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Sun Jul 10, 2016 6:03 pm
by julio
AllC392Was wrote:


LOL at Myles trying to get the audience to say "Isolation," near the 3:16 mark. Both Brian and Flip laughed at Myles' attempt to get the audience involved. Sums up being an opener.

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Sun Jul 10, 2016 6:17 pm
by cheesedip1
One Drew Remains wrote:Couldn't help but notice Disturbed's Dan Donegan watching from stage right on that CTL vid. Maybe he was watching how Mark ripped him off for Isolation, lol.


What song would that be?

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Sun Jul 10, 2016 6:30 pm
by Jim
anguyen92 wrote:
AllC392Was wrote:Myles is like I could be playing with Slash for people who give a shit lol

Funny you think he thinks that way, since from what I've obseved, people looks like they care about hearing the gnr songs than anything else from slash's solo stuff


Nailed it. He's a novelty act

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Sun Jul 10, 2016 6:32 pm
by Jim
The dodgy camera work in that Isolation video made me wanna vomit up my cup of tea

Also, Myles sounds bad-fuckin-ass!

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Sun Jul 10, 2016 6:37 pm
by Fish Tacos
Aw man, super painful to watch with no singalong there. It's ok though, he took it in stride and got some good crowd participation a little after the 2 min mark.

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Sun Jul 10, 2016 6:40 pm
by Fish Tacos
Well shit, that's gonna be 4 am here...do you know if it will be recorded?

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Sun Jul 10, 2016 6:41 pm
by anguyen92
I think that's a fake stream. I seen that sort of stuff a lot in youtube. The description is telling you to click on stuff that looks pretty fuzzy to me.

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Sun Jul 10, 2016 6:49 pm
by Dolo
cheesedip1 wrote:
One Drew Remains wrote:Couldn't help but notice Disturbed's Dan Donegan watching from stage right on that CTL vid. Maybe he was watching how Mark ripped him off for Isolation, lol.


What song would that be?


Stricken?

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Sun Jul 10, 2016 6:55 pm
by Jim
anguyen92 wrote:I think that's a fake stream. I seen that sort of stuff a lot in youtube. The description is telling you to click on stuff that looks pretty fuzzy to me.


Yeah i think I just tweaked on that one too... Will delete that

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Sun Jul 10, 2016 7:07 pm
by gbruin
Has anyone bought VIP after or separately from their ticket?

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Sun Jul 10, 2016 8:09 pm
by anguyen92
Here's the setlist in Virginia, if it is true. Addicted to Pain is the opener again, no Come To Life or Isolation, but in its place is Farther Than the Sun and Find the Real.

Addicted to Pain
Find the Real
Farther Than the Sun
Blackbird
Cry of Achilles
Rise Today

http://www.setlist.fm/setlist/alter-bri ... fdf42.html

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Sun Jul 10, 2016 8:10 pm
by AB23
I think that FTR is a pretty lousy song to pick from ODR... if you're gonna pick any at all.

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Sun Jul 10, 2016 8:56 pm
by abw1987
julio wrote:LOL at Myles trying to get the audience to say "Isolation," near the 3:16 mark. Both Brian and Flip laughed at Myles' attempt to get the audience involved. Sums up being an opener.

Hahaha, I didn't catch Brian's cheeky glance at Flip before. Also it actually caught me off guard to not hear the crowd sing along with "and don't forget we're here to stay" during "Come to Life".


anguyen92 wrote:Here's the setlist in Virginia, if it is true. Addicted to Pain is the opener again, no Come To Life or Isolation, but in its place is Farther Than the Sun and Find the Real.

Addicted to Pain
Find the Real
Farther Than the Sun
Blackbird
Cry of Achilles
Rise Today

Still a decent set list given the short time slot. Hopefully "Farther than the Sun" got the crowd moving a little!

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Sun Jul 10, 2016 9:20 pm
by uctalum01
gbruin wrote:Has anyone bought VIP after or separately from their ticket?


We are for Hartford.

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Sun Jul 10, 2016 11:19 pm
by Sunrunner1
SHEAKENBAKEN wrote:Addicted To Pain


Anyone else notice the "too addicted to feece" slip-up in the last chorus on this one? I know people mentioned Myles seemed to be having a case of the ee's, but I honestly didn't see that one coming. :lol

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Mon Jul 11, 2016 12:29 am
by cheesedip1
Dolo wrote:
cheesedip1 wrote:
One Drew Remains wrote:Couldn't help but notice Disturbed's Dan Donegan watching from stage right on that CTL vid. Maybe he was watching how Mark ripped him off for Isolation, lol.


What song would that be?


Stricken?


It sounds simi-LAR. huh

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Mon Jul 11, 2016 2:52 am
by chtimixeur
On which song does Mark try to involve the crowd, and Myles looks at him with a WTF LOL face ?

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Mon Jul 11, 2016 3:10 am
by austinjhnsn
I think that was @ the listening prty

Re: Alter Bridge Summer Tour '16

Posted: Mon Jul 11, 2016 3:51 am
by chtimixeur
My mistake.